Leve Laurium! Instaprondleiding Romeinen in Woerden

donderdag 12 september

Bezoek je Stadsmuseum Woerden op donderdag 12 september?
Meld je dan ter plekke aan voor de gratis rondleiding die in het teken staat van de Romeinen.

Tijdens deze instaprondleiding ontdek je alles over het Romeinse verleden van Woerden. Op de bovenste verdieping zijn unieke Romeinse bodemvondsten te bewonderen, zoals een fraaie paradehelm, een interessante altaarsteen en een verfijnd aspergemes. En wist je dat er in Woerden de restanten van maar liefst 7 Romeinse schepen zijn gevonden?

Er is ruimte voor slechts 8 deelnemers. De rondleiding start om 14.00 uur in de hal van het museum en duurt ongeveer een uur.

Na afloop kun je de nieuwe tentoonstelling "Leo Gestel en Gustave De Smet, vluchtelingen - zielsverwanten" bezoeken, waarin de bijzondere band tussen deze twee kunstenaars wordt belicht.

De rondleiding is een activiteit in het kader van Leve Laurium! Gedurende deze Woerdense feestweek vieren we het Romeinse verleden van Woerden. De week duurt van 6 tot en met 15 september. Kijk hier voor het volledige programma.