Nationale Archeologiedagen in Woerden - van vondst naar verhaal

vrijdag 14, zaterdag 15 en zondag 16 juni 2024

Ontdek tijdens de Nationale Archeologiedagen wat je allemaal te weten kunt komen via de sporen van het verleden die gevonden zijn in de bodem!
Ook in Woerden is van alles te doen, zowel voor gezinnen als volwassenen.

Deze informatie wordt nog aangevuld, maar hierbij al enkele onderdelen van het programma:

• vrijdag 14 juni tussen 15.00-16.30, voor kinderen vanaf 6 jaar: kom je eigen katapult bouwen! Deelname is gratis, aanmelden niet nodig.

• zaterdag 15 juni tussen 11.00-15.00 staat er een kraam in het museum van de SHHV. Heb jij ook wel eens wat gevonden al dan niet met behulp van een metaaldetector? En wil je graag wat meer weten over je vondst? Kom dan naar de kraam. Er zijn diverse deskundigen die meer kunnen vertellen over stenen, metaal, voorwerpen of wat dan ook.
    Voor vondsten van mensen van alle leeftijden!

• zondag 16 juni om 14.00 staat de instaprondleiding in het museum in het teken van archeologie en bijzondere vondsten uit de bodem van de gemeente Woerden. Die vertellen elk hun eigen verhaal!
    Gratis als je een entreebewijs hebt.

Gedurende de archeologiedagen krijgen bezoekers van het museum een gratis setje Limes-kaarten mee. Voor kinderen is er een Romeinen doe-boek en een plaat met het spel '100% Romeins?', zolang de voorraad strekt.

Ook de splinternieuwe Romeinengids is af te halen in het museum. Het eerste exemplaar wordt op donderdagmiddag 13 juni aangeboden aan de wethouders Luca en Pennarts, dus ze zijn 'vers van de pers'!

Katapult maken

prehistorische vondsten