Beeld ´In het hoofd van je moeder´ in de tuin van de Petruskerk - VERLENGD

04/05/2024 - Ontmoet het bijzondere beeld "In het hoofd van je moeder" van Bart Somers. Dit grote sculptuur blijft langer in Woerden en is tot eind augustus te bewonderen in de tuin van de Petruskerk, naast het museum.

Somers: “Dit beeld is een eerbetoon aan mijn moeder. Ik kan in haar hoofd gaan zitten en ben dan dicht bij haar. En het beeld is natuurlijk voor iedereen. Eenieder kan in haar hoofd gaan zitten en even dichtbij een dierbare zijn. Het is dan een kleine stap om een brief te schrijven en die op de bus te doen.”

Brievenproject

Dit cortenstalen sculptuur weegt maar liefst 1140 kilo en nodigt je uit om plaats te nemen aan een tafeltje en een brief te schrijven aan je moeder of een andere dierbare persoon. Er staat er een brievenbus voor je klaar in de hal van het Stadsmuseum. Post daarin de brief die je altijd al hebt willen schrijven, als je wilt zonder namen of afzender.

In de Petruskerk zijn enkele brieven te lezen die eerder zijn geschreven.

Kortingsactie

Heb je een brief geschreven en wil je vervolgens het museum bezoeken? Dan krijg je nu 50% korting op de entreeprijs.

Dit project is een initiatief van de Vroedschap van Woerden Anno 2018 en is gerealiseerd met de welwillende medewerking van het College van kerkrentmeesters van de Petruskerk en restaurant Plein 7.

Nb. de Kerktuin is toegankelijk als het terras van Plein 7 open is. Mocht het terras gesloten zijn, dan kunnen de hosts - mits het niet te druk is in het museum - toegang verlenen tot de tuin via de zijdeur van het gebouw.